Om du inte är nöjd med de mottagna produkterna kan du byta eller returnera de på något av följande sätt:
Ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig inom ångerfristen. Ångerfristen är 14 dagar och börjar löpa dagen efter det att du som konsumenten har tagit emot varan. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör utan onödigt dröjsmål och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Vision Home står för kostnad av returfrakten. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
Om du utövar din ångerrätt inom angiven tid kommer vi att betala tillbaka betalningen som vi erhållit av dig avseende de varor som omfattas av ångerrätt. Återbetalning kommer att ske snarast möjligt från det att varan har returnerats eller från den dag då du visar att du har returnerat varan. Återbetalning vid retur sker på likadant sätt som betalningen vid köpet.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du har rätt att reklamera varor som är felaktiga enligt Konsumentköplagen (SFS 2022:260) under förutsättning att felet uppstod inom tre (3) år från att varan avlämnades till dig och att du meddelat oss om felet inom skälig tid efter du upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Om du önskar reklamera en vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.